O pozycjonowaniu
Dla niektórych branż obecność w internecie to "być albo nie być". Po prostu ludzie wolą skorzystać z Google, niż z tradycyjnych ogłoszeń. Warto więc zadbać o obecność firmowej strony w wynikach wyszukiwania. W zasadzie znaczenie ma tylko pierwsza dziesiątka, mało kto zagląda dalej. Żeby osiągnąć wysokie pozycje w Google trzeba skorzystać z usługi pozycjonowania. Naprawdę - żadna ze stron nie znajduje się w pierwszej dziesiątce "sama z siebie".
Rozpiętość cen jest w tej branży całkiem duża - niektóre firmy oferują tanie pozycjonowanie, inne mają wysokie stawki. Trudno się na coś zdecydować, jeśli jest się kompletnym laikiem, łatwo tez wpaść w pułapkę i podpisać niekorzystną umowę, na przykład taką która wiąże z daną firmą na długi okres (roku, lub dwóch lat). Nie wybierajmy oferty najtańszej i skorzystajmy z usług kogoś, kto prowadzi legalnie działalność. Bo jest sporo "niezależnych specjalistów SEO" którzy tak naprawdę mają po 15 lat i żadnego pojęcia o pozycjonowaniu :).
Definicja pozycjonowania
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization ? SEO; zwana także pozycjonowaniem) ? procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie bazuje na znanych elementach działania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych, które algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony oraz na weryfikowaniu już istniejących.
W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem (ang. off-page) a optymalizacją stron (ang. on-page), choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie. Pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np. Link building), zaś optymalizacja w takim kontekście oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (wpływające na jej budowę, treść i strukturę).
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Zanim zaczniesz promować swoją firmę
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nie jest równoznaczne z prowadzeniem firmy. Niestety w naszym kraju często taka forma to po prostu samozatrudnienie, co jest de facto dość patologiczne.
Jednak nie o tym zamierzam pisać. Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.
Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.
AdWords i SEO - zgrana para?
Jeżeli mamy już stronę (lub e-eklep) to trzeba przyciągnąć klientów. Możemy skorzystać z usługi pozycjonowania (o czym już pisałam parę razy), lub z Google AdWords. Ta druga opcja działa inaczej niż pozycjonowanie, ale daje ten sam efekt - sprawia, że na stronę wchodzą użytkownicy. Różnica jest taka, że w SEO nie płacimy na kliknięcia, tylko za pozycje strony w wynikach wyszukiwania. W usłudze Google ponosimy koszty prowadzenia kampanii (możemy zrobić to sami, ale prawdopodobnie będzie opłacało się zatrudnić do tego firmę) oraz kliknięć.
AdWords daje natychmiastowy efekt, natomiast na efekty pozycjonowania trzeba poczekać. Jednak najczęściej okazuje się, że SEO wychodzi taniej. Koszty kliknięć w niektórych branżach potrafią być bardzo wysokie, a niekoniecznie przełożą się na zdobycie nowych klientów. Więcej na ten temat w innych tekstach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz